Translate

onsdag 9. juli 2014

Brikke - Doily


 Jeg har laget en ny brikke.
I have made a new doily.


Lett mønster å memorere.
An easy pattern to memorate.


"Sola" i midten blei turkis.
The "sun" in the middle had to be turquoise


Tenk deg denne i mange farger :o)
This one would be so nice in many colours.


I gamle dager heklet dem beskyttelse / pynt til stolene.
In the old days, they used to make covers/protection for the chairs.


Jeg fant dette bildet på Pinterest, og snakket om det her.
I found this photo on Pinterest, and I talked about it here


Jeg liker å hekle etter diagram, i stedet for det som er skrevet.
I enjoy "reading" the chart, rather than the writen descriptions.

Garn: Søstrene Grene bomull
Krok: Clover 3
Str: 36 cm.
Mønster: Anabelia eller diagram.

Ha en strålandes dag dokker.
Have a perfect day.

Noe skrev jeg da rett igår siden telleren min "kokte"
                                                        1136 personer inne hos meg....

I did write something interesting yesterday,
1136 persons looked at my page.




10 kommentarer:

  1. Så flott brikke!

    De småsakene du hekler på i forrige innlegg hold jeg også på med innimellom - og jeg har kjøpt inn gult for å hekle de sammen med. Men dette er et evighetsprosjekt for meg av en eller annen grunn - jaja når vel slutten en gang.

    Ha en fortsatt fin uke! Her oppe i nord renner vi neste bort - 26 grader og så godt som vindstille akkurat nå.

    SvarSlett
  2. Herlig! GULT ER KULT! Vi digger gult. Bare "litt" farget av fotballen ;)
    Sliter litt med å få tak i gult Mor Aase, men det løser seg nok.
    Å den nydelige Bergknappen du har hekla. Og baka i varmen! Du e iherdig!
    Kos dokker videre.

    SvarSlett
  3. Jeg bruker Mandarin Petit i mine og der fant jeg en fin gulfarge.

    Jeg har brukt endel Mandarin medi eller Mandarin naturell sammen med Mor Aase tidligere så kanskje du finner en gulfarge som passer da?

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for tipset, det skal jeg sjekke ut om mitt rop på ei garngruppe på Facebook ikke hjelper :o)

      Slett
  4. Lovely !!!!!!!!!!!!!
    Anna

    SvarSlett
  5. I have just discovered your delightful blog! Those doilies look lovely! :) xx

    SvarSlett
  6. I love this with the different color in the center! Very pretty!

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you, it sure turns a normal doily to something really different.
      Will for sure do this several times.

      Slett
  7. It's very hard to read the pattern and symbol chart. Can you help me out? Is the first and second round triple crochet; the third round single crochet; and the fourth round double crochet or half double crochet?





    Es muy difícil de leer el patrón y el símbolo gráfico. Me pueden ayudar? Es la primera y segunda ronda de triple ganchillo ; la tercera ronda solo crochet ; y el cuarto de ganchillo doble vuelta o media vareta

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen til meg.

Thank you for Reading my blog.