Translate

fredag 26. september 2014

Felted Riding Mittens - Tova Ridevotter


Jeg har strikket og tovet Ridevotter.

I have knitted and felted riding Mittens.



De ser rare ut for oss som ikke rir,
men ifølge "hestefolket" er disse perfekte.

They look funny for us that don't ride,
but for those who do, they are perfect.


Disse strikkes i flere farger.

I knit these in several colors.


Yarn/Garn: Drops Alaska/Nepal
Needles/Pinner: 5.5
Pattern/Mønster: Lunamon Design ( Pattern can be purchased soon) 


Jeg har strikket mange par tidligere.

I have knitted many of these earlier.


Brande sin eier har testet dem på skogstur
og godkjent dem.

The owner of Brande, has tested and approved them.


Jeg strikker disse på bestilling.
350 kr per par.

I make these for sale,
350 NOK

Fredag og helg,
jeg skal bake brød og strikke ei lue idag.
God helg dokker.

It is Friday and week end,
I am going to bake bread and knit a hat.
Have a nice week end.

4 kommentarer:

  1. De vottene så litt komisk ut og er neppe noe for meg som ikke nærmere meg en hest. Men det er jo fint om noen finner disse praktiske!

    Ha en fin helg - her venter vi på uværet!

    SvarSlett
    Svar
    1. De e vistnok perfekt for dem som bruka dem...
      Ja du har vel pakka inn alt løsøre før uværet kommer!
      God helg.

      Slett
  2. First time I see mittens for riding ! They are beautiful !!!!
    Have a great weekend !
    Hug
    Anna

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen til meg.

Thank you for Reading my blog.