Translate

fredag 26. desember 2014

A Cowl on a very crisp morning.


Jeg også måtte jo strikke denne. 
Aldeles nydelig.
Mamma blei veldig glad.

Yarn/Garn: Drops Nepal fra Joruns Garn
Needles/Pinner: 3 og 3,5
Pattern/Mønster: Quilted Lattice Ascot
Mamma sin.
For en fantastisk designer,
jeg har også Cowboy Cowl fra henne,
kanskje den blir det neste? 


Det fine mønsteret vises best her,
jeg dampa halsen og det burde jeg ikke ha gjort.
(noterer bak øret)


Etter ei steinkald natt,
tines huset sakte opp i ei kald morrasol.


Låven har blitt hvit i natt.

Nuh frokost med alt som hører til i jula, 
inkludert kakao mmmm.

8 kommentarer:

  1. Det skjerfet er så flott - jeg har kjøpt mønsteret og lurer på hvilket garn jeg skal strikke den i.

    Halsen har jeg ikke mønster på men den er absolutt et prosjekt jeg kan tenke meg i fremtiden.

    Fortsatt god jul til dokker!

    SvarSlett
  2. Så noen strikka halsen i Rauma Mitu, det blir nok deilig, Eller Lima fra drops.

    SvarSlett
  3. Så fin den er... Tenker nok at din mor ble glad...
    Ha en fin romjul, og kulden kan vi ikke gjøre stort med.. Her snør det..

    Varm hilsen i fra nord..

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja denne likte jeg, god fasong og ikke minst nok varme i den.
      Ha ei flott romjul dokker også

      Slett
  4. Looks nice and warm for a cold day. Beautiful purple color!

    SvarSlett
    Svar
    1. I loved it too. So did she. My favorite color.
      Have a nice day

      Slett
  5. Så vakker den ble :)
    Skjønner moren din ble glad :)

    Håper du får en fortsatt koselig romjul :)
    Har hatt hvite hus her også, har vært ned til -30 men nå er det bare -14 og det snør :)

    Klem Nina

    SvarSlett
    Svar
    1. Blei veldig fornøyd ja, tankeløst, men likevel ei strikking man må følge med på.
      vi har kosa oss disse dagene, og idag med ca -10 er det jo reine sommeren :o)

      Slett

Takk for at du legger igjen en hilsen til meg.

Thank you for Reading my blog.