Translate

torsdag 17. juli 2014

Tutorial - The sun in a square. Steg for steg - Sola i firkanten.


Jeg elsker lapper og denne spesielt.
Lager oppskriften her på norsk først, det kommer på engelsk.
Men jeg lar bildene fortelle.

I love squares, this one especially.
I will give you the pattern in Norwegian first.
I let the photos speak for them selves.


1. 8 luftmasker ( lm )


2. 3lm ( 1 st) + 1 lm, 1 stv + 1 lm rundt sirkelen. = 12 st.


ferdig.


3. 3lm + 1 st i lmbuen, 1 lm,  2 sammenheklede st i hver lm bue + 1 lm.





Sånn.


4. 3lm ( 1 st ) + 2 st + 1 lm i hver lmbue.  




Sånn ferdig.
Feste tråder og hekle flere.

Jeg hekler mange rundinger og lager dem til firkanter ved montering.
Jeg hekler dem sammen når jeg har mange. 
Kommer en tutorial på det.

Når du blogger eller legger ut på nettet,
vær snill og link meg i innlegget.

When you blogg or put yours online,
please link me.

Jeg lager disse gratis, men om du ønsker å bidra til mitt arbeide,
 er det en donate knapp oppe til høyre på siden min.

Ha en strålandes dag dokker.



I make a lot of circles and make them into squares when I join them together.
A tutorial of that will come. 

I do this work for free and I enjoy it.
But if you want to donate 1$ for my time,
you can find a donate button on the right side of my page.

Enjoy your hooking.

11 kommentarer:

  1. En søt liten heklerute. Du har jammen heklet mye fint i det siste!

    Fortsatt god sommer. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Mimouna. Riktig god sommer til deg også :)

      Slett
  2. Amiga,me pareceu fácil,vou tentar.Beijo.Valéria.

    SvarSlett
  3. Soo pretty!! ♥ Thank you for sharing :-). And thanks as well for your nice comment on my mandala coasters, I'm so pleased that you like them! Happy Weekend, Nata

    SvarSlett
  4. Glad you liked it. Love these circles.
    Have a nice week end.

    SvarSlett
  5. Thank you so much Pradeepa :)

    SvarSlett
  6. I LOVE the bright colors in this square. And the interesting pattern within the granny square. I will be pinning this to my Granny Squares and Summer boards, and sharing with my EyeLoveKnots Facebook fans tomorrow, late afternoon.
    Thanks for sharing at our Yarn Fanatic Linky Party!
    Alexandra
    EyeLoveKnots.blogspot.com
    Facebook.com/EyeLoveKnots

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you so much, I am very fond of this square.

      Slett
  7. Veldig fine farger, Monica. Hvilket garn bruker du og hvilken størrelse er det på heklekroken?

    SvarSlett
    Svar
    1. Her har jeg brukt mor aase bomullsgarn og krok 3 eller 3.5
      :o)

      Slett

Takk for at du legger igjen en hilsen til meg.

Thank you for Reading my blog.