Translate

mandag 6. juli 2015

Tutorial - Ice cream in a Hexagon ~ Steg for steg - Iskrem i hexagon



Ice cream Coaster er veldig populær hos meg
derfor har jeg laget den i en sekskant / hexagon.

Ice cream coaster is a very popular tutorial of mine, 
so I decided to make it in a hexagon aswell.



1. 6 luftmasker ( lm ), festes med en kjedemaske ( kjm ) til ring,
eller magisk sirkel.
1. Chain 6 and make into a ring, or make a magic circle.



2. 3lm ( tilsvarer 1 stav ), 1 st, 1 lm, 2 st.
Gjenta dette til det er 12 staver.
2. chain 3 ( 1dc), 1dc, chain 1, 2dc... Total 12 dc.


*



3. Begynn i lm buen. 3lm ( 1 st ), 1 st, 1 lm, 2 st, 
tilsvarende i alle lm buene

3. Start in the chainbow. ch3 ( 1dc ), 1 dc, ch1, 2dc in each chain bow.
continue.


*



4. Begynn i lm buen, 3 lm ( 1 st ), 2 st.  2 lm
Gjenta dette i alle lm buene.

4. Start in the chainbow. ch3 ( 1dc) 2 dc. ch2
total 12 times.


*



5.  Begynn i lm buen, 2 lm ( 1 hst ), 2 hst, 1 lm, 3 st + 2 lm + 3 st ( hjørne)
Gjenta hele veien rundt.

5. Start in the chainbow. ch2 ( 1 hdc) 2 hdc, ch 1, 3dc + ch2 + 3dc (corner)
repeat.


Tadah :o)

Jeg har laget en "hekle sammen etterhvert" også,
den kommer i morgen.

I have made a "join as you go" aswell, 
I'll publish tomorrow.










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen til meg.

Thank you for Reading my blog.