Translate

søndag 12. juli 2015

Bella



Jeg har beundret Bella,
siden første gang jeg så henne.
Etter det har det flommet over med bilder 
av ferdige Bella'er, fra andre.
Strikket i både ull og bomull.
Knappen bak eller forran.


Jeg valgte isblå Gjestal bomull sport.
Glatt og litt tungt garn.
Helt herlig å strikke og hekle med.


Jeg valgte å lage den med korte armer,
i stedet for en tunika.


Ellen elsker den,
det gjør mora også.


Det er den første, 
men absolutt ikke den siste.
Maskene fløy over pinnene.


Rosespirea ( Takk Nina )
blei perfekt ilag med denne.

Garn / Yarn : Gjestal Bomull sport ( mercrisert cotton) 260gr isblå
Needles / Pinner: 4
Size / Str: 8 år + ekstra lengde og kort arm
55cm lang, 80 cm vidde.




5 kommentarer:

  1. God morgen
    Bella er skikkelig fin. Denne var jo skikkelig fin i den isblå fargen.
    Ja, det er nok en modell man kan strikke i alle farger, og i masse forskjellige garntyper.
    Ønsker deg en fin søndag.
    Jeg nyter min morgen i solen, endelig uten vind ( har jo vært i Skagen)

    SvarSlett
  2. Das ist ein zauberhafter Pulli, schade dass ich nicht so schön stricken kann.
    Ich wünsche Dir einen schönen Sonntag
    Liebe Grüße
    Käthe

    SvarSlett
  3. Beautiful color and pattern !!
    Have a sunny week !
    Anna

    SvarSlett
  4. Wow! That looks great!
    Greetings,
    Akkelien
    (debreimeisjes.blogspot.nl)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen til meg.

Thank you for Reading my blog.